2011. április 9., szombat

Bükki források

Szerencsések vagyunk mi Bükkjárók, hogy ennyi forrással látta el a természet, hazánk keleti csücskének ezen területét. Lépten nyomon élvezhetjük a fiss víz üdítő ízét. Ma felkerestünk ebből párat (Flóra-forrás, Andó-kút, Köpüs-forrás, Szövetség-forrás, Helyiipari-forrás, Csókás-forrás, Lencsés-forrás, Eszperantó-forrás) egy 30 km-es futás erejéig. Hét óra után nem sokkal indultunk neki Lillafüredről a körnek és rögtön lefelével melegítettünk be a Szeleta gerincre felvezető meredek turistaút előtt. A gerincen még a reggeli lapos fényekben fürödve állapítottuk meg, hogy ennél szebb időnk nem is lehetne, így minden lépés még élvezetesebb volt. Egy balkanyar után máris Forrásvölgyben találtuk magunkat ahol pár kilométeren belül három forrás is ered. Mi a középsőt céloztuk meg, ahol egy korty jóízű víz után Felső-forrás felé vettük az irányt. Felkocogtunk a meredeken és egy jobbos után a zöld kör jelzésen elértük Andó-kutat. Az időjárás a legszebb tavaszi arcát mutatta, helyenként felélénkülő széllel, a Nap bújócskát játszott egy-egy felhő mögött. Gyorsan teltek a kilométerek, a könnyed de egyenletes tempó közben jó volt hallgatni illusztris "kísérőm" történeteit. Szó szót követett és Magos-kőről tekintettünk le a napsütötte völgybe. Köpüs-forrásnál ismét pár korty víz és már csorogtunk is lefelé Garadnára, ahol az ellenőrző pont nyitása előtt értünk. Így továbbindultunk Helyiipari-forrást érintve Csókásra. Itt egy rövid pecsételés és elérkeztünk a túra legszebb részéhez. Lencsés felé futva a piros kereszt jelzésen végeláthatalan virágmezők között vezetett az utunk és mindenfelől áradt a virágok édes illata. Az üdezöld erdei talaj igazi mesebeli tájat formált a lila és fehér virágok millióival. Lencsés-forrástól a Hámori-tó végéig leszaladtunk percek alatt és a tó mellett fejeztük be a túrát, három órán belüli idővel. Köszönöm Csabi a hamar eltelő kilométereket! Biztató ez a közelgő Mátrabérc előtt, de addig is... vigyázat Toszkána, jövünk!!!