2011. január 10., hétfő

Vasárnapi

A szomorkás időre való tekintettel hamar Garadnán találtuk magunkat tegnap délután Tomcával és Ballával, hogy csapassunk egy kört  az olvadó hóban. Sajnálatunkra még Garadnán is sűrű köd borított mindent ezért hamar nekilódultunk felfelé a sárga kereszten. Nemsokára jobbra letértünk egy erdészti dózerra, hogy végül Köpüs-kő alá másszunk fel. Innen felfelé már sikerrel kiértünk a nyomasztó ködből és ugyanazzal a lendülettel máris Örvény-kő felé szedtük a lábainkat.  Itt gyorsan megjegyzem, hogy az új cipőm  prímán muzsikált. Kellemes már szinte meleg volt fent a völgyben érzett nyirkos hideghez képest. Észak felé kitekintve csupán Kemesnye, Dédes és Odvas-kő teteje látszott. Hamar elértük Mária-forrást, ahol Tomca frissített egy csipetnyit. Néhol még az ég kékje is derengett de nem nagyon bíztunk a napsütésben aznap. Aztán, hogy kegy icsit még izgalmasabbá tegyük a kört úttalan utatkat keresve kapaszkodtunk fel Csikorgó-gerincre. A gerincen való futás egy élmény mindig, és ez most ebben a téli kissé saras, havas időben sem volt másképp. Ilyenkor az ember szinte kifutna a világból. Kis Látó-kő mellet elhalava csak érintettük a szinte kopárnak mondható nagy sziklát amit egykoron fák tömege rejtett a szemek elől. Szentléleket elhagyva, Hetemér felé máris szóba jött a mindannyiunkat lázban tartó tavaszi toszkánai futásunk. Életre is hívtuk a Fapados futások elnevezésű sorozatot remélve, hogy az elkövetkezendő években több hasonlóban is lesz részünk. Elméleteket és terveket szőve szinte pillanatok alatt a dzsuvában találtuk magunkat ismét és már csippant is az óra: 1:28. Épp elég volt egy jó ebéd előtt amivel várt Hajni otthon. Szóval rizottó. Szabi egyik korábbi futásunk vagy talán túra alkalmával beavatott a jó rizottó főzés alapjaiba. Szóval szombaton nem haboztam és elkértem Tőle a receptet, és vasárnap teszteltük is otthon legnagyobb megelégedésünkre. Úgy gondolom, hogy ezt meg kell osztanom mindenkivel, ha egy jól sikerült futás után igazán kellemes kulináris élvezete vágyik... Jó étvágyat!

1. ...és láttunk Csikorgó felé 3 őzet is, fehér hátsóval elugrálni a legelészésből. Előbukkant a hó alól már a sok fű újra, pedig egy hete még 25 cm volt ott.